Tylsyyttä vastaan – myös seuraavat 200 vuotta

Sinebrychoff lähtee ensi vuoden 200-vuotisjuhliinsa etukenossa. ”Me ollaan taisteltu tylsyyttä vastaan jo 200 vuotta ja nyt me lähdetään juhlavuoteen sillä ajatuksella, että taistelu jatkuu ainakin seuraavat 200 vuotta”, kertoo Alexander Sneen, Sinebrychoffin markkinointijohtaja.

Alexander Sneen

Vaikka tarkkaan ottaen ensi vuonna 200-vuotisjuhlaa viettää Sinebrychoffin panimo, kauppaan ja kuluttajiin päin juhlinta keskitetään KOFF-oluen ympärille. Tämä on luontevaa jo siksi, että arkikielessä olutmerkki ja sitä valmistava yhtiö tunnetaan usein samalla nimellä.

Juhlinnan elementit paljastuvat pikku hiljaa ja kaikki vuoden toimenpiteet kiinnitetään juhlateemaan. Odotettavissa on yhtiön historiaa sopivina annoksina, näkyviä tapahtumia kaupan kanssa, festivaaleja sekä kumppanien kanssa rakennettuja tuoteratkaisuja. Kaiken kaikkiaan yhteistyö kaupan kanssa on suunnitteluvaiheessa ollut tiivistä.

”Kauppa on ottanut juhlan ja siihen liittyvän yhteistyön ilolla vastaan”, kiittelee vähittäistavarakaupasta vastaava Henri Tahvanainen. ”Mutta toisaalta siitä seuraa, että odotusarvo on nyt tosi suuri.”

Itse kovana kiekkomiehenä Tahvanainen tunnustaa odottavansa kovasti muun muassa ensi vuoden toukokuussa pelattavaa Kauppiaskiekkoa, jossa jäällä nähdään 200 kauppiasta ja tilaisuuden sponsoroi tietenkin 200-vuotias Sinebrychoff.

Tärkeimmät kumppanit rakennusvaiheessa ovat olleet S-ryhmä, K-ryhmä, R-kioski, Teboil, St1, Tokmanni ja Lidl. Ja koko ajan on tarkoitus kommunikoida sitä, että lopulta tärkeimmät ovat ne seuraavat sadat vuodet. Tylsyyttä vastaan -kampanja on suunniteltu niin, että se lanseerataan juhlan keskellä, mutta jatkuu useita vuosia.

Tämä on myös linjassa Sinebrychoffin samoin kuin sen nykyisen emoyhtiön Carlsbergin strategia kanssa, joka tiivistyy lauseeseen: ”Brewing for a Better Today and Tomorrow – Teemme tästä päivästä ja huomisesta paremman”.

(Visited 1 times, 1 visits today)