Mobiilisovellukset ovat osa ravintolaelämystä

27.04.2017 | Teksti:

Yökerhoketju Night People Group (NPG) on lanseerannut Night Lite -mobiilipalvelun, jonka avulla ravintola-asiakas voi varata pöydän ja muita palveluja sekä saa alennusta tuotteista. NPG:n tavoitteena on saada ennen kesää joka kymmenes asiakas mukaan palveluun.

Suomalainen ravintolakulttuuri on kovien haasteiden keskellä kun kuluttajat viihtyvät aikaisempaa enemmän kotisohvilla ravintolaelämysten sijaan. Suomalaisen Yonoton Oy:n tekemän Night Liten kautta asiakkaat pääsevät hyödyntämään digitaalisuutta osana ravintola- ja yökerhoelämyksiä. Night Litessa on mukana 15 NPG:n baaria ja yökerhoa Helsingissä, Kajaanissa, Lappeenrannassa, Lahdessa ja Valkeakoskella.

”Appi on käytännössä ravintolaelämyksen jatke, joka toimii ennen ravintolaan menoa esimerkiksi varausten tekemisessä ja vielä jälkikäteen palautteen suhteen. Tulevaisuudessa ehkä tilauksissakin”, kertoo Night People Gropin markkinointipäällikkö Henri Koskinen.

Juuri Las Vegasin kansainvälisiltä ravintolamessuilta palannut Henri uskoo, että mobiilisovellukset ovat pian pysyvä osa ravintolatoimintaa.

”Las Vegasissa esiteltiin appejä todella paljon. Tekniikka ja osaaminen ei ole enää haaste, jokaisella asiakkaalla on taskussaan älypuhelin, ja niitä käytetään todella ahkerasti. Haaste on asiakkaita kiinnostavan kulman löytäminen ravintolaelämystä lisäävään tekniikkaan ja uskomme keksineemme sen”, Koskinen uskoo.

Applikaatioon lisätään vaiheittain toiminnallisuuksia ja syksyyn mennessä asiakkaan on käytännössä mahdollista hoitaa ravintola-asiointi digitaalisesti ilman lompakkoa ja turhaa jonottamista.

”Sinebrychoffilla haluamme olla mukana kehittämässä uusia ratkaisuja yöelämään ja ravintolamaailmaan yhdessä asiakkaidemme kanssa. Uskomme että digitaaliset ratkaisut tarjoavat meille paljon mahdollisuuksia tehdä asioita uudella tavalla ja kuluttajalähtöisesti. Night Liten kaltaiset ravintoloiden mobiiliratkaisut ovat hyvä keino tuoda lisää asiakasvirtaa, lisämyyntiä ja viihtyvyyttä ravintoloihin. NPG:n kanssa olemme tehneet hyvää yhteistyötä jo vuosia ja olikin luonnollista lähteä mukaan tukemaan NPG:tä digitaalisissa projekteissa”, sanoo Sinebrychoffin Brand Activation Executive Ville Tiilola.

Night Lite on ladattavissa ilmaiseksi iOS- ja Android-mobiililaitteisiin. Jäsenyyden voi päivittää kahdelle perustasoa korkeammalle tasolle, joilla saa lisää etuja ja alennuksia.

Night People Group on perustettu vuonna 2011. Yhtiöllä on 15 ravintolaa ympäri Suomea. Tunnetuimpia NPG-ravintoloita ovat Helsingin Kaivohuone ja Apollo Live Club. NPG työllistää suoraan ja välillisesti 1000 työntekijää, ja sen ravintoloissa vierailee vuosittain reilu miljoona asiakasta.

www.npg.fi

www.yonoton.com