ST1 ja Sinebrychoff – kestävästi kimpassa

Sinebrychoff on St1-yhtiön vahva kumppani. St1:n ydinaluetta on kehittää uusiutuvan energian ratkaisuja sekä harjoittaa polttonesteiden myyntiä St1- ja Shell-huoltoasemiltaan Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.  Autojen lisäksi kuluttajien tärkeitä virkistyspisteitä ovat Shell-myymälät sekä -ravintolat, joihin Sinebrychoff tuo omat juomansa ja osaamisensa.

Kuten Sinebrychoff, St1 työllistää Suomessa noin 700 henkeä. Näistä noin puolet työskentelee tuotekehityksessä, mm. maalämmön ja erityisesti biopolttoaineiden kehitystyössä.

”Olemme maailman mittakaavassakin tunnustettu biopolttoaineen kehittäjä. Toimimme Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa, maissa, joissa kaikissa on maailman tiukimmat biopolttoainevaatimukset. Uskallan sanoa, että St1:llä on maan parhaat ja kehittyneimmät polttoaineet, puhutaan sitten Premium -luokan bensiineistä, maakaasusta johdetusta Dieselistämme tai kotimaisesta jätteestä tehdystä Re85- tuotteesta.  Kestävän kehityksen vaatimukset lisääntyvät ja kuluttajien mielenkiinto niihin vain lisääntyy”, kertoo St1:n myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Reinekari (kuvassa).

Sinebrychoff toimittaa panimojuomia St1- ja Shell-huoltoasemien myymälöihin ja ravintoloihin. Mikko Reinekarin mukaan yhteistä yhtiöillä on henkilöstömäärän lisäksi kattava valikoima ja usko vastuullisen toiminnan merkitykseen.

”Meidän tekemisemme huoltoasemilla painottuu siihen, että autamme autoilijaa jaksamaan perille. Ja vaikkapa Batteryn nauttimisen lisäksi autoilija voi tankata itselleen eväitä ja nautintoja myös perillä jaksamiseen. Näyttävillä esillepanoilla pyrimme varmistamaan, että autoilija löytää kaiken tarvitsemansa mahdollisimman helposti ja sopivaan hintaan –  mieluiten vielä kylmänä!, kertoo ketjumyyntipäällikkö Kari Rapp Sinebrychoffilta.

”Haluamme parhaat kumppanit. Meille on tärkeää, että voimme tarjota autoilijoille muutakin kuin polttoainetta. Palvelujen merkitys vain kasvaa. Esimerkiksi ravintolakonseptimme on ainutlaatuinen – missä muualla maailmassa saat huoltoaseman yhteydessä ravintolan a la carte –listalla ankkaa, kuten Shell Helmisimpukka –ravintoloissa”, Reinekari sanoo.

Kestävä kehitys on tänään välttämätöntä niin liiketoiminnan kuin ympäristömme säilymisen kannalta. Siinä, missä St1 keskittyy jätteen, tuulivoiman ja biolämmön jalostamiseen, Carlsberg-konserni toteuttaa omaa oma kestävän kehityksen ohjelmaansa, Together Towards ZERO:a. Siinä koko panimokonserni, johon Sinebrychoff kuuluu, tavoittelee mm. kaiken hiilenkäytön lopettamista ja vedenkäytön puolittamista vuoteen 2030 mennessä.

”Ympäristön puolesta kannattaa taistella”, Mikko Reinekari tiivistää.

http://www.st1.fi/

Itäkeskuksen Shellillä Helsingissäautoilijoita piristävät juomat ovat hyvin esillä viileässä kaapissa.

(Visited 1 times, 1 visits today)