KOFF-brändi uudistui

KOFF2016Sinebrychoffin vanhin brändi, KOFF, on uudistunut. Logo- ja pakkausuudistuksessa on nostettu panimohevosia entistä näyttävämpään rooliin, samalla säilyttäen ikonisen olutmerkin tunnettavuus ja korostaen raikkautta KOFFin vahvuutena.

Uudet KOFF-pakkaukset ovat ilmestyneet kauppojen hyllylle vuodenvaihteessa, hiljalleen uusien korvatessa vanhempia. Mittava mainoskampanja käynnistyy tammikuun puolivälissä.

”Korostamme KOFFin vahvuuksia, sosiaalisuutta ja kaupunkilaisuutta – sekä raikkautta. Olemme uudistaneet pakkauksien ja brändin visuaalisen ilmeen. Panostamme mainontaan merkittävästi vuonna 2016. Kyse on miljoonaluokan investoinnista ja Sinebrychoffin suurin panostus Karhun jälkeen”, kertoo oluiden markkinointipäällikkö Johan Jakobsson Sinebrychoffilta.

Tulossa on mainoskampanja, jonka tv-mainoksen ohjasi Jalmari Helander. Helander ohjasi hiljattain Samuel L. Jacksonia uusimmassa Big Game –elokuvassaan. Kampanja sisältää myös digitaalista mainontaa sosiaalisessa mediassa ja jakelukanavamarkkinoinnissa eli kaupoissa ja ravintoloissa. Kun Sinebrychoffin uusi profiililasipullolinjasto saadaan toimimaan keväällä, myös KOFF saadaan komeaan profiililasipulloon. Ilme uudistuu näkyvästi erityisesti jääkiekkoareenoilla ja kesän festareilla. HIFKin pelipaidoissa näkyy jo uusi kirjasinmalli.

Uuden visuaalisen ilmeen KOFFille on tehnyt Taxi Studios, Iso-Britanniasta. Mainontaa on suunnitellut TBWA Suomesta ja tv-mainoksen toteutti Helanderin kanssa tuotantoyhtiö Mjölk.

KOFFista ja lagerista

Sinebrychoff toi lager-oluen Suomeen saksalaisten panimomestariensa myötä 1860-luvulla. Lager-oluen pitkäaikaisen säilymisen (lager = varasto) mahdollistava hiiva kehitettiin 1880-luvulla Carlsbergin panimolaboratoriossa Kööpenhaminassa ja osaaminen levisi Euroopassa panimomestarien myötä. Lager-olut on suosituin oluttyyppi kaikkialla maailmassa.

KOFF on Suomen kautta aikojen myydyin olut ja arvostettu niin ulkomailla kuin kotimaassakin. Esimerkiksi International Brewing Awardsissa KOFF on voittanut kultaa 1985, 1996 ja 2004. Vuonna 2013 KOFF valittiin Suomen Paras Olut –kilpailun parhaaksi lageriksi alle 4,8 % -sarjassa.

Brändiarvoja mitattaessa KOFF on kaikissa kategorioissa kolmen kärjessä. (Millward Brown Brand Tracking 1 – 11.2015) Kaupunkilaisesta, stadilaisesta historiastaan huolimatta KOFF on erittäin pidetty valtakunnallisesti.

KOFFin brändissä kiteytyy teemoja kuten kaveri, sosiaalinen, helposti lähestyttävä, rento, ulospäinsuuntautunut. Tänä vuonna haluamme korostaa KOFFin raikkautta. Kyseessä on raikas ja puhdas lager. Raikkaus on tutkitusti olutkategoriassa tärkeä ominaisuus, se kiteyttää olutnautinnon, janon sammuttamisen, juotavuuden.

Katso uusi mainos YouTubesta tästä linkistä!

(Visited 119 times, 1 visits today)
Jutun aihesanat: , ,