Cokiksen uusi lasipullo tuplasi myynnin

Sinebrychoff toi syyskuussa kauppoihin kokonaan uuden sokerittoman Coca-Cola Zero Sugarin, joka korvasi 10 vuotta markkinoilla olleen Zeron. Lanseerauksen kärjessä on uusi 0,25 litran lasipullo, jonka myötä Cokiksen lasipullojen myynti on kaksinkertaistunut.
Coca-Cola Zero Sugar contour lasipullo 0,25l

Coca-Colan lasipullojen myynti on kaupoissa lanseerauksen jälkeen kaksinkertaistanut lasipullojen suosion viime vuoteen verrattuna. Uusi koko on sopiva kuluttajan käteen, janonsammuttajaksi ja ruokajuomaksi. Sopiva annoskoko, uusi Zero Sugar -maku, ikoninen pullo ja hyvä esillepano ovat olleet avaintekijöitä uuden pullon suosiossa.

”Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, miten sekä uusi lasipullo että Coca-Cola Zero Sugar on otettu vastaan. On rohkeaa muuttaa yhtä aikaa maailman tunnetuimman juoman pakkausta ja makua, mutta näyttää siltä, että molemmat ovat kuluttajien makuun. Työ on vielä alussa, nyt 0,25 litran lasipullo hurmaa erityisesti isommissa kaupungeissa, mutta ensi vuonna pullo saadaan kaikkien suomalaisten käteen”, lupaa Sinebrychoffin virvoitusjuomista vastaava markkinointipäällikkö Mikko Tuovio.

Eri juomapakkauksilla on omat roolinsa. 0,25 litran pullo soveltuu erinomaisestikotona ruoan kanssa nautittavaksi – vaikkapa tex mexin tai grillatun kanan kanssa. Kaupassa pieni lasipullo menee ostoskoriin ns. pienten ostoskorien kuluttajille, sinkkutalouksiin ja lounasostoksilla. Hyvä paikka lasipullolle on juomaosaston lisäksi käyttöyhteysruokien läheisyydessä, mistä kuluttaja osaa yhdistää ruoan juomaan.

Neljänneslitran lasipullossa ovat nyt Coca-Cola Zero Sugar ja Coca-Cola Classic. Zero Sugarin vahva kampanja näkyy siinä, että pienemmässä lasipullossa se onkin kasvanut vauhdikkaammin kuin Coca-Cola Classic.

tuuli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”Uusi pullo ja Zero Sugar näkyvät myös ensi vuonna kaupoissa ja kaikissa muissakin kanavissamme. Markkinointi ja näkyvyys ovat olleet suurinta sitten alkuperäisen Zeron kymmenen vuoden takaisen lanseerauksen”, kertoo Sinebrychoffin Coca-Cola-juomien tuotepäällikkö Tuuli Kajaani (kuvassa).

Sinebrychoff valmistaa suurimman osan Suomessa myytävistä Coca-Cola-yhtiön juomista Keravan tuotantolaitoksessaan.

(Visited 1 times, 1 visits today)