Coca-Cola Zero Sugar on vuosikymmenen suurin Cokis-lanseeraus

zero-headerUudessa Coca-Cola Zero Sugarissa on entistä enemmän Coca-Colan makua, mikä lisää sen vetovoimaa niin kaloreitaan seuraavien kuin alkuperäisestä Cokiksesta pitävien keskuudessa. Pakkauksessa on myös enemmän Coca-Colan punaista fiilistä.

Sinebrychoff tuo syyskuun puolivälissä kauppoihin kokonaan uuden sokerittoman Coca-Colan, Coca-Cola Zero Sugar –juoman, joka korvaa kymmenen vuotta sitten lanseeratun Coca-Cola Zeron. Coca-Cola Zero Sugarissa ei ole lainkaan sokeria. Uuden reseptin ansiosta juomassa on enemmän Coca-Colan makua ja sitä makuelämystä, jonka juomaan saa yleensä vain sokerilla.

Niin suuremmissa kuin pienemmissäkin kaupoissa Zero Sugarin tuloon kannattaa varautua lisämyyntipaikoilla, ne ratkaisevat kampanjan menestyksen – niin saatiin myös kymmenen vuotta sitten hyvä näkyvyys uudelle Zerolle.

”Uutuus näkyy kaupoissa ja kaikissa muissakin kanavissamme isosti. Markkinointi ja näkyvyys ovat isointa sitten alkuperäisen Zeron kymmenen vuoden takaisen lanseerauksen. Zero Sugaria tukee mediakampanja ja syksyn korkkikampanja, jossa puolen litran pullonkorkilla voi voittaa elokuvalippuja ja comboja Finnkinon elokuvateattereihin”, kertoo Sineb rychoffin Coca-Cola-juomien tuotepäällikkö Tuuli Kilpi (kuvassa oikealla).

Uusi resepti on vuosien tuotekehityksen ja –tutkimuksen tulos. Juoma on kehitetty maistumaan mahdollisimman lähelle sitä makua, jonka sokeri tuo Coca-Colaan. Uuden reseptin kehittämisen käynnistivät tuotekehitysteknologian edistysaskeleet sekä kuluttajatutkimusten tulokset; alkuperäisestä Coca-Colasta pitävät ihmiset kertovat huomaavansa heti, jos juoma on sokeriton, eivätkä voi saada siitä samanlaista juomanautintoa.

Coke Zero Sugarin uusi makuprofiili houkuttelee mukaan uusia käyttäjiä, erityisesti niitä, joille on tärkeää alkuperäisen Coca-Colan maku mutta eivät halua juomaansa kaloreita. Hyvinvointitrendi jatkuu ja kalorittomuus on tärkeää yhä useammille.

cczs1”Tavoitteenamme oli uusinta tuotekehitysosaamista hyödyntäen kehittää juoma, joka on niin lähellä 130 vuotta täyttäneen Coca-Colan makua kuin vain on mahdollista. Uusi juoma ei vain maistu hyvälle vaan ennen kaikkea yllättää sillä, ettei tältä maistuvassa juomassa ole lainkaan sokeria”, kertoo Coca-Colan brändipäällikkö Natalia Pawlikowska (vasemmalla) Suomen Coca-Colalta.

”Sokerittomat juomat ovat kuuluneet valikoimiimme jo yli 30 vuotta. Jo vähintään joka kolmas Coca-Cola nautitaan Suomessa ilman sokeria. Jos haluamme, että vieläkin useammat ihmiset juovat perinteisen Coca-Colan sijasta sokerittoman version, on meidän tehtävä jotakin eri tavalla kuin aiemmin. Tämä oli uuden Coca-Cola Zero Sugarin kehitystyön lähtökohta”, Natalia kertoo.

Uutuus on Suomen suurin Coca-Cola-tuotelanseeraus vuosikymmeneen. Jokainen, joka valitsee Coca-Cola Zero Sugarin tavallisen Coca-Colan sijaan, nauttii 100 prosenttia vähemmän sokeria, mikä on aika merkittävää.

Coca-Cola Zero Sugar on kaupoissa saatavilla seuraavissa pakkauskoissa:

  • 250 ml tölkki
  • 250 ml lasipullo
  • 330 ml tölkki (six-pack ja 15-pack)
  • 500 ml kierrätysmuovipullo
  • 1,5 l kierrätysmuovipullo
(Visited 1 times, 1 visits today)